Materiały informacyjno-edukacyjne zgromadzone w portalu informacyjnym pt. Między nami sąsiadami, w latach 2013-2015.
Europejski Funduszuna rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich i budżet państwa
Materiały informacyjno-edukacyjne zgromadzone w portalu informacyjnym pt. Między nami sąsiadami, w latach 2013-2015.
Europejski Funduszuna rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich i budżet państwa
MATERIAŁY EDUKACYJNE POŚWIECONE CUDZOZIEMCOM
Internetowa Telewizja Edukacyjna, realizowana w ramach projektu pt. "Moda na wielokulturowość".
Europejski Fundusz na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich i budżet państwa.
Książka dr Izabeli Czerniejewskiej pt. "Edukacja wielokulturowa. Działania podejmowane w Polsce" ma charakter podręcznikowy. Zawiera podstawowe informacje dotyczące grup odmiennych kulturowo: mniejszości narodowych i etnicznych, uchodźców, repatriantów oraz imigrantów, działań edukacyjnych skierowanych do tych środowisk oraz programów uwrażliwiających kulturowo adresowanych do społeczeństwa polskiego o wymienionych grupach.
Autorka zawarła swoje spostrzeżenia dotyczące dobrych metod pracy w środowisku odmiennym kulturowo na podstawie prowadzonych badań, literatury przedmiotu, dostępnych opracowań materiałów edukacyjnych a także własnego zaangażowania w projekty edukacyjne.
Publikacja adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców – antropologów, socjologów, pedagogów, edukatorów i działaczy kultury oraz osób stykających się z reprezentantami odmiennych kultur. Autorka w swej monografii przedstawia panoramę działań edukacyjnych w Polsce mających charakter wielokulturowy i międzykulturowy.
Celem tego podejścia miała być swoista „mapa” edukacji wielokulturowej, dająca wyobrażenie o skali tych przedsięwzięć, ich profilu, o ich skuteczności i funkcjonalnym (nie)dopasowaniu do aktualnych potrzeb. Drugim ważnym celem autorki była niewątpliwie chęć identyfikacji różnego rodzaju słabych punktów owych przedsięwzięć edukacyjnych.
Z recenzji prof. dr. hab. Aleksandra Posern-Zielińskiego
Izabela Czerniejewska - antropolog i filozof. Doktorat z etnologii obroniony w 2008 roku. Interesuje się tematyką migracji, wielokulturowości i edukacji wielokulturowej, szczególnie relacji edukacji z migracjami. Obecnie uczestniczy w badaniach naukowych dotyczących integracji uchodźców i cudzoziemców oraz migracji powrotnych do Polski. Od 2000 roku aktywnie działa w organizacjach pozarządowych, prowadzi krajowe i międzynarodowe projekty, szkolenia i warsztaty, głównie w tematyce wielokulturowości i antydyskryminacji.