Materiały informacyjno-edukacyjne zgromadzone w portalu informacyjnym pt. Między nami sąsiadami, w latach 2013-2015.
Europejski Funduszuna rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich i budżet państwa
Materiały informacyjno-edukacyjne zgromadzone w portalu informacyjnym pt. Między nami sąsiadami, w latach 2013-2015.
Europejski Funduszuna rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich i budżet państwa
MATERIAŁY EDUKACYJNE POŚWIECONE CUDZOZIEMCOM
Internetowa Telewizja Edukacyjna, realizowana w ramach projektu pt. "Moda na wielokulturowość".
Europejski Fundusz na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich i budżet państwa.
Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS) poleca nowa publikację pt. „Innowacyjne rozwiązania w pracy z dziećmi cudzoziemskimi w systemie edukacji. Przykłady praktyczne”. Publikacja została wydana w ramach projektu pod tytułem „Opracowanie i wdrażanie narzędzi pomocnych dla pracowników administracji publicznej pracujących z uchodźcami i rodzinami uchodźczymi w systemie edukacji w Polsce”.
Publikacja jest zbiorem 11 artykułów napisanych przez nauczycielki i inne osoby pracujące w instytucjach oświatowych w Polsce. Każdy z tekstów poświęcony jest autorskim działaniom, podejmowanym w placówkach przyjmujących dzieci cudzoziemskie w Polsce (w szczególności uczniów uchodźczych i uczennice uchodźcze), mającym przyczynić się do powstania zintegrowanej społeczności szkolnej i placówki wielokulturowej. Wśród działań i rozwiązań opisanych w publikacji znajdują się m.in. zatrudnienie w szkole pomocy nauczyciela lub osoby pracującej jako asystent międzykulturowy czy asystentka międzykulturowa, działania skierowane do polskich rodziców i opiekunów, zwiększające ich wiedzę na temat uchodźstwa i migracji, oraz działania wspierające naukę języka polskiego jako drugiego. Książka stanowi cenny zapis wyzwań stających przed placówkami oświatowymi, przyjmującymi dzieci cudzoziemskie, oferując jednocześnie konkretne rozwiązania, opisane przez osoby mające praktykę w pracy z uczniami i uczennicami cudzoziemskimi. więcej>>>